< WRÓĆ DO Kalejdoskop

Hotelowe innowacje wywołane przez COVID-19 !

Kalejdoskop2020-08-04

Hotele zmieniają się w domowe biura, pop-up, czy mini sklepy !
Ludzi zastępują aplikacje i roboty !

 
Ponieważ kryzys COVID-19 nie wykazuje oznak zmniejszania wpływu na globalne podróże, dla firm z branży hotelarskiej - zwłaszcza hoteli - kluczowe znaczenie ma zmiana i dostosowanie się do nowej ery, aby przetrwać kryzys.
 
 
Hotele na całym świecie wypróbowują wiele inicjatyw, aby zrekompensować utracone interesy - i zapewnić tym, którzy nadal mogą podróżować, poczucie bezpieczeństwa.
 
 
Pobyty zbliżeniowe
 
 
Usługa zbliżeniowa to jeden z najczęstszych sposobów utrzymania działalności przez firmy podczas pandemii COVID-19. Wiele hoteli zmienia obecnie tradycyjne usługi na usługi „zbliżeniowe”, w ramach których aplikacje i roboty zastępują personel, aby zmniejszyć ryzyko przenoszenia się z człowieka na człowieka. W rzeczywistości ta koncepcja zadebiutowała przed COVID-19 i była dostępna w placówkach w wielu krajach na całym świecie. Jednak gdy branża turystyczna została poważnie dotknięta pandemią, koncepcja nagle zyskała masową popularność jako rozwiązanie umożliwiające przyjmowanie gości przez hotele.
 
 
CitizenM jest jednym z przykładów tego, jak hotele zmieniły się, dostosowując się do „nowej normy”. Holenderska sieć oferuje usługi zbliżeniowe we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie. W szczególności wszystkie transakcje w hotelu są teraz bezgotówkowe, a goście mogą wybrać pokój przed przyjazdem. Procedura zameldowania i wymeldowania, wraz z rozrywką i oświetleniem, jest kontrolowana za pośrednictwem smartfonów gości.
 
CitizenM
W Chinach, gdzie ograniczenia dotyczące COVID-19 zostały złagodzone, sieci inteligentnych hoteli zbliżeniowych wciąż się rozwijają. W odróżnieniu od sieci hoteli CitizenM, FlyZoo Future Hotel należący do chińskiego giganta handlu elektronicznego Alibaba przeszedł na inteligentny model, który nie wymaga personelu. Hotel wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy, aby zapewnić gościom dostęp do swoich pokoi.
 
 
Inną siecią, która przyjęła model inteligentnego hotelu zbliżeniowego, jest Leyeju Smart Hotel z siedzibą w Pekinie. Cały proces od rezerwacji do kasy nie wymaga interakcji człowieka. Klienci dokonują rezerwacji online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji hotelu. Po przyjeździe meldują się za pomocą technologii rozpoznawania twarzy i są odprowadzani do pokoju przez roboty. Hotel wykorzystuje również technologie AI i IoT, aby ulepszyć swoje usługi w oparciu o sposób, w jaki goście korzystają z pokoi.
 
 
Model „inteligentnego zbliżenia”, w którym pracują roboty, może wydawać się kosztowną propozycją biznesową, jednak jest odwrotnie. Na przykład Leyeju Smart Hotel podaje, że koszty operacyjne są niższe o około 40% w porównaniu z konwencjonalnymi hotelami, głównie ze względu na niższe koszty personelu. Ten sam inteligentny model można zastosować do małych hoteli, ponieważ nie wymaga dużego holu, co zmniejsza koszty budowy i oznacza, że ​​większy procent powierzchni budynku może generować przychody.
 
 
Nawet po wznowieniu „normalnej” podróży ludzie mogą nadal niechętnie jeść poza domem i przebywać w hotelach ze względu na obawy dotyczące infekcji. Tak więc oczekuje się, że zakwaterowanie „zbliżeniowe” będzie trwać długo po COVID-19.
 
 
Zmiana funkcji pokoju hotelowego
 
 
Ponieważ znaczny spadek liczby podróżnych spowodował, że hotele mają wiele pustych pokoi, niektóre hotele wpadły na pomysł konwersji pokoi na inne cele, aby przyciągnąć różnych klientów.
 
W Szwecji hotel Stadt przekształcił wiele nieużywanych pokoi w wyskakujące restauracje, oferując społecznie odizolowane doznania kulinarne. Ta koncepcja pozwoli ludziom jeść poza domem bez obawy o przenoszenie wirusa od innych gości. Goście otrzymują dla siebie cały pokój ze stołem i telefonicznie składają zamówienia.
 
Stadt Hotel
„Nie mamy nic do stracenia, więc teraz masz szansę zrobić coś zupełnie nowego” - powiedział Springwise Klas Tryborn, organizator pop-up hotelowej restauracji.
 
 
 
„Mam nadzieję, że uda nam się zainspirować innych do znalezienia podobnych rozwiązań. Teraz powinniśmy być kreatywni i współpracować ”- powiedział.
 
 
 
Niektóre hotele zamieniły wolne pokoje w biura domowe. Pomysł narodził się po tym, jak wiele osób, które przez długi czas pracowały w domu, zgłosiło chęć zmiany środowiska pracy. W Amsterdamie hotele takie jak Zoku czy Hotel V zmieniły nazwy swoich pokoi hotelowych na dzienne biura i prywatne poddasze do pracy. W trwającym okresie dystansowania się, koncepcja ta okazała się idealnym rozwiązaniem dla osób, które chciały mieć ciche miejsce do pracy, bez przeszkadzania im w domu dzieci, hałaśliwych partnerów czy zwierząt.
 
 
Hotel Zoku
Nasze lofty są szczególnie interesujące dla osób, które nie mogą teraz pracować w domu ani wchodzić do biura” - powiedział Hans Meyer, współzałożyciel Zoku. „To doskonały przykład wykorzystania niewykorzystanej pojemności, przemyślenia modelu biznesowego i przystosowania się do nowych okoliczności. A jeśli się powiedzie, będziemy mogli zająć się tym po kryzysie ”.
 
 
Chociaż sytuacja COVID-19 w Amsterdamie zmusiła ponad 200 hoteli do zamknięcia, hotele takie jak Zoku, które szybko zareagowały nowymi pomysłami, przetrwały.
 
Oprócz restauracji typu pop-up i biur domowych, hotele mogą nadal wykorzystywać puste pokoje do innych celów, takich jak przekształcanie ich w mini sklepy do wynajęcia.
 
 
Pandemia COVID-19 miała i będzie miała ogromny wpływ na branżę hotelarską. Badacze sugerują, że biznes hotelarski pozostanie na niskim poziomie ożywienia aż do 2023 r. Niektóre z tych podstawowych koncepcji mogą pomóc obiektom noclegowym dostosować się do nowej rzeczywistości.
 
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Kalejdoskop
© Copyright papaja.pl 2001-2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS