< WRÓĆ DO Kalejdoskop

Dobre Praktyki w Przetwórstwie Spożywczym - bezpłatne warsztaty i szkolenia

Kalejdoskop2015-02-05

SZKOLENIE I WARSZTATY
19-20, 25-27 lutego 2015, Poznań
25-27 lutego 2015
 
1. PRODUKT REGIONALNY I TRADYCYJNY NA TLE GLOBALNEGO RYNKU
 
O jakiej porze roku można kupić prawdziwe oscypki?
Skąd się bierze suska?
Co ma bocian do powideł?
Jak gęś owsiana została lokomotywą?
 
Tematyka szkolenia:
 
* Produkt tradycyjny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk
* Co to jest produkt lokalny, marka lokalna, produkt ekologiczny.
* Zagraniczne i polskie marki z tradycją
* Regionalne i tradycyjne produkty wysokiej jakości. 
* Europejskie i polskie systemy jakości żywności.
* Kampania Trzy Znaki Smaku i akcja Kujawsko-Pomorska Gęsina na św. Marcina - przykłady działań zintegrowanych.
* Festiwale Smaku oraz szlaki kulinarne w Polsce i na świecie.
* Targi śniadaniowe, nowoczesne bazary, awangardowe formy sprzedaży produktów regionalnych i tradycyjnych.
* Podróż do źródeł - kulinarne wizyty studyjne jako forma promocji produktu, restauracji, konceptu, regionu, kraju.
* Degustacja i ćwiczenia warsztatowe.
 
Prowadzenie:
Monika Kucia – kuratorka i dziennikarka kulinarna, promotorka regionalnych produktów w kampanii Trzy Znaki Smaku, autorka publikacji „Cuisine PL” promującej polską gastronomię na czas Prezydencji Polski w UE, projektantka kulinarnych wizyt studyjnych zagranicznych gości Instytutu Adama Mickiewicza i MSZ, dziennikarka i koordynatorka kulinarno-kulturalnych działań edukacyjnych, członek Polskiej Akademii Smaku
 
2. IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI
 
Czy jabłko potrzebuje logo?
Szary papier czy złote litery - o co chodzi z tym brandingiem?
Fioletowa krowa czyli siła marki.
 
Budowanie wizerunku marki.
Nowe kierunki w designie kulinarnym.
Jak marka pomaga w promocji.
Jak budować rozpoznawalność.
Przepis na idealne logo.
 
Ćwiczenia warsztatowe.
 
Prowadzenie:
 
Dominika Hoppe - ukończyła Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu na kierunku Architektura wnętrz i wzornictwo oraz Studium “Moda media, marketing” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie
projektuje wnętrza prywatne oraz publiczne ( zarówno dla handlu jak i gastronomii ) jej projekty wzornicze były wystawiane na wystawach WIELKOPOLSKI DOM PRZYSZŁOŚCI 2020 (Wyspa molekularna) 
oraz poznańskich targach ARENA DESIGN. Prelegentka na TEDx Poznań 2014. Wykłada design kulinarny i prowadzi warsztaty z kuchni bezglutenowej na warszawskiej VMI Culinary School Członek Polskiej Akademii Smaku
 
 
Tomasz Seidler 
studiował Kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych UAM
kierunek: zarządzanie placówką kultury pracował w gastronomii jako m. in. barman oraz manager klubów (Fripp Sarp Jazz Cafe), a następnie w studiach graficznych i agencjach reklamowych full service jako grafik kreatywny,
copywriter, oraz jako lead designer na ubiegłorocznym festiwalu TRANSATLANTYK, a także jako freelancer Wykłada Identyfikację wizualną w gastronomii na warszawskiej VMI Culinary School Członek Polskiej Akademii Smaku.
 
3. DOBRE PRAKTYKI W PRZETWÓRSTWIE SPOŻYWCZYM
 
Szkolenie GloabGap 19-20 lutego 2015
 
GlobalGap jest to niezależny, dobrowolny system zapewnienia bezpieczeństwa żywności dla pierwotnej produkcji rolnej. Standard GLOBALGAP powstał pierwotnie pod nazwą EUREPGAP w 1997 r. jako inicjatywa grupy roboczej sieci handlu detalicznego zrzeszonych w organizacji EUREP (Euro-Retailer Produce Working Group) w celu wypracowania wspólnych procedur oraz jednolitego standardu dla Dobrej Praktyki Rolniczej GAP (Good Agricultural Practice) i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.
 
Standard GlobalGAP podlega przeglądom w cyklach trzyletnich z uwzględnieniem technologicznego i rynkowego rozwoju. Obecnie obowiązuje czwarta już wersja wymagań, która opublikowana została w marcu 2011 r. W nowej wersji obowiązuje jedna lista kontrolna składająca się z 3 modułów. Pierwszy moduł są to wymagania dla wszystkich gospodarstw. Drugi są to wymagania oddzielne dla produkcji roślinnej i oddzielne dla produkcji zwierzęcej oraz wymagania dla akwakultury. Ostatni trzeci moduł są to szczegółowe wymagania dla specyficznych obszarów np. produkcji owoców i warzyw. 
 
Jednym z głównych celów standardu produkcji roślinnej jest ograniczenie do niezbędnego minimum stosowania nawozów i środków ochrony, aby przez to zapewnić bezpieczeństwo żywności na rynku, ograniczyć niekorzystny wpływ rolnictwa na środowisko, a także wpływać na dłuższe użytkowanie terenów rolniczych.Więcej o szkoleniu w załączniku.
 
Terminy:
Dzień doradczy przed szkoleniem ok. 18.02.2015
 
Dzień doradczy po szkoleniu ok. 04.03.2015
 
Szkolenie GlobalGap 19/20.02.2015 + Szkolenie PRODUKT REGIONALNY I TRADYCYJNY NA TLE GLOBALNEGO RYNKU + IDENTYFIKACJA WIZUALNA 25-27.02.2015
 
Udział obejmuje obecność na wszystkich zajęciach. Z jednej firmy mogą zapisać się maksymalnie dwie osoby.
 
Miejsce:
Poznań, dokładny adres zostanie podany uczestnikom szkolenia.
 
Szkolenie jest w 100% dofinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Oznacza to, że uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów.
 
Serdecznie zapraszamy
 
 
Monika Kucia
+48 501 162 230
 
Siała Baba Mak
Monika Kucia
ul Racławicka 30 / 128 B
02-601 Warszawa
NIP 634-170-47-39
REGON 146507711
 
e-mail: monika.kucia@sialababamak.pl

 

Tutaj znajdziesz: Zgłosznie

KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Kalejdoskop
© Copyright papaja.pl 2001-2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS